یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجلس شورای اسلامی، در تراز انقلاب، اسلامی و ملی بودن آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت موضوع حق الناس، اظهار داشت: در روایات آثار عدم رسیدگی به حقوق مردم یا حبس حقوق به دو بخش تقسیم شده، بخشی از این آثار دنیوی است و بخشی دیگر مربوط به برزخ و آخرت است.

وی به تحلیل نامه مهم رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید.

امام جمعه جم ابراز کرد: درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ مردم جهان، ایستادگی در راه حق است، درس قرآن درباره‌ ارتباطات بشر این است که نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید.

حجت الاسلام محمدی به مشترکات دو شهید جمهور بعد از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: زندگی مردان بزرگ صرفاً محدود به حیات مادی آن‌ها نیست و پس از شهادت نیز آثار آن پابرجا خواهد بود، نمونه مهم این امر را در شهادت شهید رجایی‌ها و بهشتی‌ها می‌توان دید، همچنین در شهادت شهید سردار سلیمانی و شهید رییسی قابل مشاهده بود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، به تشریح ویژگی‌های دولت چهاردهم پرداخت و گفت: تقویت توازن بین امنیت و ثبات، تلاش‌افزایی برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی، ارتقاء سطح اخلاق سیاسی در کشور، عبور از دوقطبی‌های کاذب و حرکت در مسیر پیشرفت برخی از این موارد است.

حجت الاسلام محمدی، با تسلیت سالروز ارتحال بزرگ بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ابراز کرد: از دغدغه‌ها و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب، آگاهی همگانی به‌خصوص جوانان از بینش، نگرش، روش و منش حضرت امام خمینی (ره) و شناخت شاخص‌های راه انقلاب از طریق مطالعه وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان است.

امام جمعه جم به راهبردهای حضرت امام خمینی (ره) برای شُکوه، عظمت و اقتدار مستضعفین پرداخت و خاطرنشان کرد: قیام الهی برای زدودن استبداد و استعمار، امید نبستن به حاکمان مستبد و قدرت‌های خارجی برای رهایی، عبرت از وضعیت اسفبار جهان اسلام و مستضعفین در سده اخیر، سرمشق گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در برابر استبداد، وحدت کلمه و برادری، ایجاد دولت بزرگ اسلامی با جمهوری‌های آزاد و مستقل- نشان دادن حقیقت اسلام به جهانیان، توجه به جنبه‌های سیاسی مکتب اسلام، پیروی از رهیافت اهل بیت(ع) برای رهایی، بهره‌گیری از فقه اسلام ناب برای سامان جهان اسلام از جمله این موارد است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به آغاز به کار مجلس جدید شورای اسلامی، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب، اسلامی و ملی بودن آن است، تنظیم ضربان و حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور وابسته به نظام قانون‌گذاری مطلوب است.

امام جمعه جم با محکوم کردن توهین استاد دانشگاه خلیج فارس بوشهر به ساحت مقدس مقام معظم رهبری، گفت: اساتید و دانشجویان این مجموعه مهم علمی استان متعهد هستند، رئیس دانشگاه هم نیرویی ارزشی است و این جسارت و توهین را محکوم کرد اما عده‌ای انگشت شمار هنجارشکنی می‌کنند که باید با آنها برخورد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha